Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQuenemoen, Rachel F.; Thompson, Sandra J.; Thurlow, Martha L.; Lehr, Camilla A.
InstitutionNational Center on Educational Outcomes, Minneapolis, MN.
TitelA Self-Study Guide to Implementation of Inclusive Assessment and Accountability Systems. A Best Practice Approach.
Quelle(2001), (73 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Academic Accommodations (Disabilities); Accountability; Check Lists; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Self Evaluation (Groups); Special Education
AbstractThe National Center on Educational Outcomes has identified six core principles of assessment and accountability systems that include all students, specifically students with disabilities, and they have developed brief statements of rationale for each of the principles. These principles, which reflect best practices, are consistent with the requirements of current federal laws governing special education and Title I services. Self-study checklists for participation, accommodations, and alternate assessment have been developed based on these principles. This study guide focuses on these checklists and provides a workbook format to study the implementation of these systems in a given educational setting. Each section contains the self-study checklist with a discussion of adaptation to state and school district settings, a recording form for adaptations made, examples of key questions and evidence, a checklist, and an action planning process recording form. (SLD)
AnmerkungenNational Center on Educational Outcomes, University of Minnesota, 350 Elliott Hall, 75 East River Road, Minneapolis, MN 55455 ($10). Tel: 612-624-8561; Fax: 612-624-0879; Web site: http://education.umn.edu/NCEO.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: