Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelWriting Achievement in Technical Education.
Quelle(2001), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Grammar; Postsecondary Education; Student Educational Objectives; Student Needs; Technical Education; Writing Achievement; Writing Skills
AbstractTechnical education students need to realize high expectations and goals in writing. They have a plethora of purposes to be good communicators in written endeavors. This paper first outlines the reasons why they need to be careful with written communications, and then lists some of the purposes for which their communications are written. The paper also discusses the mechanics of written communication, from using a word processor to observing necessary grammar rules. It then proceeds to discuss writing stylistics, such as variety in sentence construction. The paper concludes by outlining the different types of sentences, i.e., interrogative, declarative, imperative, and exclamatory. It notes that in technical education classes, students need to practice writing within a utilitarian framework, since they will ultimately practice their written communication in the workplace. (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: