Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreen, Mark
InstitutionPublic Advocate for the City of New York, NY.
TitelStill No Room To Learn: Crowded NYC Schools Continue To Jeopardize Smaller Class Size Plans. A Follow-Up Report to "No Room To Learn" and to the Class Size Summit Working Papers.
Quelle(2000), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClass Size; Comparative Analysis; Crowding; Educational Facilities Improvement; Educational Research; Elementary Education; Elementary Schools; Public Schools; Urban Schools
AbstractThis follow-up report revisits the overcrowded classroom issues facing the New York City Public School system after one year's efforts to correct the problem. The study reveals that: (1) 53 percent of all New York City elementary school buildings and annexes are overcrowded and continue to operate at 99 percent or greater capacity; (2) in 10 school districts, 70 percent or more of elementary school buildings are operating at 99 percent or greater capacity; (3) minischools and transportables, both ways to quickly increase capacity, are also overcrowded; and (4) over the last year, New York City collected less than 31 percent of the state's reimbursable school building aid despite enrolling almost 40 percent of the state's students. To end the class-size crunch and improve student performance, the report recommends that a number of specific actions be taken by the board of education, the State, and the City, including lobbying for new federal assistance. (GR)
AnmerkungenFor full text: http://pubadvocate.nyc.gov.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: