Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAshby, Nicole (Hrsg.)
InstitutionDepartment of Education, Washington, DC. Office of Intergovernmental and Interagency Affairs.
Titel[Families Involved in Learning.]
Quelle(2001) 91, (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Involvement; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Family Involvement; Family School Relationship; Federal Government; Government Role; Literacy; Newsletters; Parent Participation; Partnerships in Education; Preschool Education; Reading Instruction; School Community Relationship
AbstractThis issue of "Community Update" focuses on families involved in learning. The first article briefly discusses the "Ready to Read, Ready to Learn" White House summit that highlighted new research on early childhood learning. The center spread of this issue offers "Priming the Primary Educator: A Look at L. A. County's Parent Involvement Programs" (Nicole Ashby). The issue also announces the September, 2001 Satellite Town Meeting; describes a pediatric program that reaches out to families; presents an interview with Derrick Smith, a parent, about staying involved during the high school years; describes Camp Fire USA's Community Family Club program; discusses recent activities of partners; and concludes with information on the Department of Education's Information Resource Center. (RS)
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free); Fax: 301-470-1244; Web site: http://www.ed.gov/pubs/edpubs/html; e-mail: Edpubs@inet.ed.gov. For full text: http://www.ed.gov/offices/OIIA/communityupdate/index.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: