Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWinterstein, Stephen
TitelTeaching the Vietnam War: A Conference Report.
Quelle6 (2000) 4, (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Techniques; Critical Thinking; High Schools; Higher Education; Instructional Effectiveness; Political Issues; United States History; Vietnam War
AbstractOn May 6-7, 2000, the Foreign Policy Research Institute's (FPRI's) sixth History Institute convened with more than 40 high school and college history teachers to seek answers to the question: "How should we teach the history of the Vietnam War to our children today?" Not surprisingly, no simple answers were forthcoming. This conference report explains that from the complex portraits of diplomacy, Cold War grand strategy, and electoral politics emerged a larger picture of the war that provided teachers with new perspectives and numerous provocative techniques to help students discover the war for themselves. The report considers the lessons of Vietnam; the origins of the U.S. war in Vietnam; Lyndon Johnson's presidency; Richard Nixon, Henry Kissinger, and the Paris Accords; protest and two persistent myths about the war; and the diverse perceptions about the Vietnam War. It recommends that teachers expose students to competing perceptions of Vietnam and the war rather than presenting them with hard and fast conclusions. The report discusses the conference presentations and panel discussions. (BT)
AnmerkungenForeign Policy Research Institute, 1528 Walnut Street, Suite 610, Philadelphia, PA 19102-3684; Tel: 215-732-3774; Fax: 215-732-4401; e-mail: FPRI@fpri.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: