Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMentkowski, Marcia; Astin, Alexander W.; Ewell, Peter T.; Moran, E. Thomas
InstitutionAmerican Association for Higher Education, Washington, DC.
TitelCatching Theory Up with Practice: Conceptual Frameworks for Assessment. The AAHE Assessment Forum.
Quelle(1991), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Assessment; Educational Philosophy; Higher Education; Student Evaluation; Theory Practice Relationship
AbstractThe four participants in this "conversation" make the case for better theory to support contemporary practice in assessment. The participants tell individual stories about problems in assessment and then explore the nature of measurement. As a whole, the conversation embodies reflection as a central value of assessment. The assessment movement used to focus on an intellectual and functional coherence among educational goals, curricula, and outcomes, but this conversation shows that it is now important to explore the need for coherence between assessment theory and practice. (SLD)
AnmerkungenAmerican Association for the Study of Higher Education, One Dupont Circle, Suite 600, Washington, DC 20036-1110 ($10). Tel: 202-293-6440; Fax: 202-293-0073.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: