Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMolnar, Alex
InstitutionKeystone Research Center, Harrisburg, PA.
TitelSmaller Classes Not Vouchers Increase Student Achievement.
Quelle(1998), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Class Size; Educational Vouchers; Elementary Secondary Education; High Risk Students; Poverty; Private Schools; Public Schools; School Choice; Small Classes; California; Indiana; Nevada; Pennsylvania; Tennessee
AbstractThis report is designed to help Pennsylvania policymakers compare two current school reform ideas that are intended to improve student achievement: private school vouchers and class size reduction. It begins with a brief history of educational vouchers, then reviews the achievement effects of the Milwaukee, Wisconsin, and Cleveland, Ohio, educational voucher programs. The reported benefits of these programs are compared to the benefits of reducing class size in grades K-3, using data from studies on class size conducted in Tennessee, Indiana, Nevada, California, and Wisconsin. The report concludes with policy recommendations for Pennsylvania based on evidence which indicates that small classes generate the greatest gains in kindergarten and grade 1. These recommendations include providing universal, publicly funded, full-day kindergarten with student-teacher ratios of 15:1; reducing class size in first grade to 15 students; and implementing an experimental program of class size reductions in grades 2 and 3 in which class size reductions are achieved in a variety of ways. (Contains 142 references.) (SM)
AnmerkungenKeystone Research Center, 412 North Third Street, Harrisburg, PA 17101 ($12). Tel: 717-255-7181; Fax: 717-255-7193; e-mail: KeystoneRC@aol.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: