Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheng, Amy; Kim, Pearl; Lai, Selena; Mukai, Gary; Nunez, Lucia; Valadez, Martin
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Program on International and Cross Cultural Education.
TitelContemporary Issues in U.S.-Mexico Relations, Part 2.
Quelle(2000), (113 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Area Studies; Cross Cultural Studies; Environment; Foreign Countries; Immigration; International Relations; Secondary Education; Social Studies; United States History; Mexico
AbstractThe lessons in this 3-part series are intended to provide students with a basic understanding of the relationship between the United States and Mexico, with emphasis on multiple perspectives, conflict and cooperation, and interdependence. This curriculum unit, Part 2, examines three contemporary issues: immigration, the North American Free Trade Agreement (NAFTA), and the environment. The introduction presents a rationale, state and national history standards, series goals, matrix of lessons, materials needed, time and suggested sequence of activities, and small-group roles. The unit contains four lessons: (1) "Setting the Context for U.S.-Mexico Relations" (contains a questionnaire, 2 handouts, and 4 maps); (2) "Studying Contemporary Immigration through Small Group Work" (contains a handout, 4 activity cards, 13 resource cards, and group assignments); (3) "What Is NAFTA?: A Look at International Trade and Economics" (contains 2 teacher information cards, a transparency, 2 handouts, 2 activity cards, and a glossary); and (4) "NAFTA and the Environment: The Debate Continues" (contains a handout, a reference sheet for the teacher, web diagram pieces, a transparency, 2 resource sheets, and a student worksheet). (BT)
AnmerkungenStanford Program on International and Cross-Cultural Education, Institute for International Studies, Encina Hall, Stanford University, Stanford, CA 94305-6055; Tel: 800-578-1114 (toll free); Fax: 650-723-6784; E-mail: (SPICE.sales@forsythe.stanford.edu); Web site: (http://spice.stanford.edu).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: