Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNunez, Lucia; Chavez, Rebecca; Cheng, Amy; Kim, Pearl; Mukai, Gary; Murphey, Carol; Valadez, Martin
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Program on International and Cross Cultural Education.
TitelEpisodes in the History of U.S.-Mexico Relations, Part 1.
Quelle(2000), (82 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Area Studies; Cross Cultural Studies; Foreign Countries; International Relations; Secondary Education; Social Studies; United States History; Mexico
AbstractThe lessons in this 3-part series are intended to provide students with a basic understanding of the relationship between the United States and Mexico, with emphasis on multiple perspectives, conflict and cooperation, and interdependence. This curriculum unit, Part 1, examines two important historical episodes. The first episode focuses on a conflict between the two countries, the Mexican-American War, while the second episode focuses on an instance of cooperation between the two countries, the "Bracero" Program of the mid-20th century. The introduction presents a rationale, state and national history standards, series goals, matrix of lessons, materials needed, time and suggested sequence of activities, and small-group roles. This unit contains three lessons: (1) "Setting the Context for U.S.-Mexico Relations" (contains a questionnaire, 2 handouts, and 4 maps); (2) "The Fight for Texas and the Mexican-American War" (contains 3 timelines, 5 biography cards, 2 handouts, 6 resource sheets, and vocabulary); and (3) "The Bracero Program" (contains a handout, 5 impressions, and 7 writing exercises). (BT)
AnmerkungenStanford Program on International and Cross-Cultural Education, Institute for International Studies, Encina Hall, Stanford University, Stanford, CA 94305-6055; Tel: 800-578-1114 (toll free); Fax: 650-723-6784; E-mail: (SPICE.sales@forsythe.stanford.edu); Web site: (http://spice.stanford.edu).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: