Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClarke, Doug
TitelA Compulsory Mathematics Unit for Elementary Preservice Teachers: Content, Pedagogy and Assessment.
Quelle(1997), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Cooperative Learning; Course Descriptions; Elementary Education; Evaluation; Higher Education; Mathematics Instruction; Preservice Teacher Education; Problem Solving; Units of Study
AbstractMany Australian university students who are preparing to teach elementary mathematics lack confidence in their own knowledge, understanding and use of mathematics. Such a lack of confidence appears soundly-based. In this paper, a compulsory mathematics course for elementary teachers in training is described, the aims of which are to build the confidence and competence of such students. An argument is presented for the course being built around cooperative problem solving, and experiences of teaching the course in such a way for the past three years are given. Information is given on course content, pedagogy and assessment. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: