Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChung, An-Me
InstitutionPartnership for Family Involvement in Education, Washington, DC.
TitelProgramas despues de las horas de clase: Manteniendo a los ninos seguros y aprendiendo (After-School Programs: Keeping Children Safe and Smart).
Quelle(2000), (25 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; After School Programs; Child Health; Child Safety; Community Involvement; Delinquency Prevention; Elementary Secondary Education; Enrichment Activities; Family Programs; Latchkey Children; Learning; Program Effectiveness; Spanish Speaking; Urban Schools; Urban Youth
AbstractThis document explains the advantages of afterschool programs for students and describes the components that make them successful. The major benefits from such programs are increased safety for children, a reduction in risk taking among children participating, and improved learning. Among the elements that characterize high quality afterschool programs are: (1) the establishment of goals, administrative support, and sustainability; (2) qualified personnel; (3) attention to safety, health, and nutrition; (4) efficacious cooperation among programs and the community; (5) strong family participation; (6) educational enrichment activities; (7) effective networking between school personnel and the afterschool program staff; and (8) evaluation of the efficacy and progress of the program. Some descriptions of successful afterschool programs illustrate these components in action. A list of resource organizations and Web sites is attached. (SLD)
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: