Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErdreich, John
InstitutionCouncil of Educational Facility Planners, International, Scottsdale, AZ.
TitelClassroom Acoustics. IssueTrak: A CEFPI Brief on Educational Facility Issues.
Quelle(1999), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcoustic Insulation; Acoustical Environment; Acoustics; Classroom Environment; Climate Control; Educational Facilities Improvement; Elementary Secondary Education; Public Schools
AbstractThis report examines the problem of acoustic inadequacy in the classroom, how it affects students and teachers, and possible solutions. It explains how to predict classroom adequacy for communication by assessing the level of speech in competition with other noise, and the level of that competing noise itself in terms of reverberation that allows sound buildup. How classroom adequacy for communication can be calculated is explained along with the calculation of the Articulation Index in relation to heating and ventilation system noise. Final comments provide recommended approaches to new designs or retrofits. (GR)
AnmerkungenCouncil of Educational Facility Planners International, 9180 E. Desert Cove Dr., Suite 104, Scottsdale, AZ 85260. Tel: 480-391-0840; Fax: 480-391-0940; Web site: http://www.cefpi.org. For full text: http://www.cefpi.org/issue.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: