Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLackney, Jeffery A.
TitelReading a School Building Like a Book: The Influence of the Physical School Setting on Learning and Literacy.
Quelle(1999), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Educational Facilities; Elementary Secondary Education; Learning; Literacy; Public Schools; School Safety; Student School Relationship
AbstractThis speech addresses the impact of schools on teaching and learning, and explains the need to evaluate the following three influences of physical school settings: health and safety factors; ambient environmental factors; and curriculum-based environmental factors. Also addressed are the influences of school and classroom size, and the need for the school setting to be appropriate for the types of learning activities taking place. Concluding comments highlight the link between literacy, play, and the physical environment. A student user rating scale to evaluate classrooms is included. (GR)
AnmerkungenFor full text: .
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: