Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFowler, Frances C.
TitelApplying Hofstede's Cross-Cultural Theory of Organizations to School Governance: A French Case Study.
Quelle(1999), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Education; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Organizational Theories; Public Schools; School Administration; France
AbstractThis paper applies Geert Hofstede's cross-cultural theory of organizational structure and behavior to school administration, examining the governance structure of the French public school system to determine how accurately it predicts the form of that educational organization. The first section of the paper presents Hofstede's theory and his findings on French organizational attitudes. Next, the paper describes methodology for the study which is based on a re-analysis of data gathered over the course of 15 years. It then presents findings. Finally, the paper closes with a general discussion of the predictive power of Hofstede's theory when applied to the French case study data. Contains 21 references. Appendixes contain 6 figures. (BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: