Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enColey, Robert E.; Desmond, Cheryl T.
TitelParallel Lives: The Relationship between the Sexes at Millersville State Normal School, 1855-1927.
Quelle(1999), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCoeducation; Educational History; Equal Education; Females; Higher Education; Schools of Education; Social Discrimination; Social Isolation; Social Life; Social Structure; Womens Education; Pennsylvania
AbstractThis historic overview of Millersville State Normal School in Pennsylvania looks at the separate but equal treatment of male and female students and faculty during the late 19th and early 20th century. Although early school administrators were progressive in acceptance of both male and female students and careful to treat men and women equal in all intellectual situations and most social activities, coeducation meant separate spheres. Male and female students and faculty lived strictly enforced, sexually parallel lives where even the most casual interactions between members of the opposite sex were closely monitored and regulated aspects of daily life. Contains 33 notes. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: