Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelIdentified Sins in Teaching Reading.
Quelle(1999), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Techniques; Grouping (Instructional Purposes); Instructional Effectiveness; Primary Education; Reading Instruction; Reading Strategies
AbstractThis paper cites as selected taboos in teaching reading (identified by educators very frequently) the following: (1) homogeneous grouping; (2) round robin reading; (3) use of textbooks and workbooks in the curriculum; (4) individual endeavors in school work; (5) memorization of content; and (6) the controlled vocabulary in reading. The paper discusses each of these concepts in sequence and analyzes related implications. It concludes that reading teachers need to be on the lookout always for improved procedures in teaching, technology included, and that these new approaches should not be based on ideology but rather on assisting each student to read more proficiently. (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: