Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMotsinger, Hillery M.; Garcia, Rosalinda; Herrera, Rudy
TitelVentilando la Ilama (Fanning the Flame). [Videotape].
Quelle(1997)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Family Environment; Family Literacy; Parent Participation; Parent Student Relationship; Parents as Teachers; Reading Attitudes; Reading Motivation
AbstractThis two-part video program, completely in Spanish, shows parents the importance of their involvement with the school and with the development of their children's skills and attitudes. In Part I (20 minutes), parents learn that they are their children's first and most influential teachers. Specific strategies are offered for creating an achievement-oriented home environment and for rewarding and reinforcing positive behavior and success. In Part II (19:40 minutes), parents discover how to build the self-esteem of their children in order to promote and sustain achievement in school. Also included are suggestions on communicating with and supporting the efforts of teachers and the school. (RS)
AnmerkungenEDINFO Press, P.O. Box 5247, Bloomington, IN 47407; Tel: 800-925-7853 (Toll Free); Web site: http://www.indiana.edu/~eric rec/bks/pubhome.html; 40 minute VHS video and accompanying manual, $98.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: