Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVelis, Jean-Pierre
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France).
TitelLearning for Life. Education To Fight Exclusion Project. Innovations for Youth No. 2.
Quelle(1999), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1020-0800
SchlagwörterBasic Skills; Females; Foreign Countries; Laotians; Literacy Education; Minority Groups; Nonformal Education; Womens Education; Laos
AbstractA few years ago, the concept of non-formal education was virtually unknown in the Lao People's Democratic Republic. Today, however, many understand the importance and relevance of non-formal education activities. This evolution is due to the implementation in several Laotian provinces of "Women's Literacy and Basic Skills Training," a project launched in 1994 by UNESCO with Norwegian funding. In the Lao People's Democratic Republic, schooling opportunities for girls have been limited for a long time. This is especially true for girls from ethnic minorities and those who live in some of the numerous isolated and mountainous regions. By implementing non-formal educational activities, this project, widely-known as 504/LAQ/11, has proved that it is possible to transmit basic knowledge, both general and technical, to young women who otherwise would have no access to education. (LB)
AnmerkungenUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Education for All Forum Secretariat, UNESCO Publishing, Promotion and Sales Division 1, rue Miollis 75732, Paris Cedex 15 France.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: