Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTanner, C. Kenneth
TitelA Design Assessment Scale for Elementary Schools.
Quelle(1999), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Environment; Educational Facilities Design; Educational Facilities Planning; Elementary Education; Elementary Schools; Evaluation Methods; Public Schools; School Security
AbstractThe Design Assessment Scale for Elementary Schools (DASE) assists educators and architects in planning and designing developmentally appropriate learning environments for elementary schools. This article examines DASE, its introduction and development, the first step in the instrument's validation process, and the initial reliability coefficients. Also described are each of the DASE facility design assessment components for measuring the degree of functionality, safety, adequacy, quality, pattern, and overall impression. The article concludes by describing a design assessment scale for elementary schools in terms of validity and reliability. Contains 23 references. (GR)
AnmerkungenWeb site: http://www.designshare.com/Research/TannerES/DASE1.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: