Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrancois, Frederic
TitelApprendre a raconter? Comment lisons-nous les textes des auteurs eleves (Learning To Tell Stories? How Do We Read the Texts of Student Authors)?
QuelleIn: Travaux Neuchatelois de Linguistique (Tranel), (1998) 29, S.169-182 (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-1705
SchlagwörterAdolescents; Case Studies; Classroom Techniques; Evaluation Criteria; Foreign Countries; Junior High Schools; Language Research; Linguistic Theory; Reading Strategies; Scaffolding (Teaching Technique); Teacher Attitudes; Writing Evaluation; Writing Exercises; Writing Instruction
AbstractThe ways that adults have of reading and interpreting students' writing are examined, using for illustration six writing samples of one 13-year-old student. The student's instructions were to tell, in writing, an imaginary story, a true story, a personal history, a favorite dream, the most awful nightmare, and the worst memory. Different attitudes the adult brings to the task of reading student writing are discussed, including both structural issues and interpretations based on the genre, the student's approach, and the response elicited by the text. Implications for classroom teaching and for the teacher's relationship to the learner are considered. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Travaux Neuchatelois de Linguistique (Tranel)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: