Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoutin, France; Chinien, Christian; Boutin, Jean-Luc
TitelResultats de l'enquete nationale sur les programmes de formation des enseignants de francais langue seconde au Canada (Results of the National Study for Teacher Education Programs for French Second Language Teachers in Canada).
Quelle(1999), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdmission Criteria; Educational Change; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Enrollment Rate; Foreign Countries; French; Geographic Distribution; Higher Education; Immersion Programs; Instructional Program Divisions; Language Teachers; National Surveys; Practicums; Program Design; Program Length; Schools of Education; Second Languages; Teacher Education; Trend Analysis; Canada
AbstractThe implications of Canada's national study of core French instruction for second language (L2) teacher education in that country are examined. Literature on the study's impact on language teaching philosophy and policy and on French immersion instruction is reviewed, and a survey of 36 Canadian schools of education is reported. The questionnaire used was based on the model of one used in the national study to survey immersion teacher education programs. Survey results indicate the types of programs offered, geographic distribution, instructional levels covered in the programs, specific coverage of preservice teacher training in core French instruction, program length, course availability, length of practicums, program enrollments, and admission criteria. Implications for policy formation and further research are analyzed. Contains 11 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: