Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErikson, Erik; Griffith, Emily
InstitutionSpring Inst. for International Studies, Wheat Ridge, CO.
TitelIs That All There Is? Allocating Time and Staff. SCANS Plans Portfolio.
Quelle(1998), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Education; Class Activities; Classroom Communication; Classroom Techniques; Communication Skills; Cooperative Learning; English (Second Language); Hospitality Occupations; Hotels; Housekeepers; Independent Study; Interpersonal Communication; Literacy Education; Second Language Instruction; Skill Development; Small Group Instruction; Student Evaluation; Student Projects; Vocabulary Development; Vocational English (Second Language)
AbstractClassroom techniques for teaching vocational English as a Second Language to hotel housekeepers are offered. The materials consist of a list of specific performance outcomes (use of content language to make verb/object combinations of hotel housekeeping tasks, use of functional language to create communication strategies for negotiation and planning), communication teaching points, and targeted SCANS (Secretary's Commission on Achieving Necessary Skills) competencies, and a ten-step procedure for teachers to use in preparing and implementing an instructional unit. The steps cover such activities as anticipating student needs, preparing materials, building language use patterns in the classroom, forming student teams or groups, building discussions within groups, using independent study, setting goals, debriefing the groups, evaluating progress, and celebrating accomplishment. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
AnmerkungenSpring Institute for International Studies, 1610 Emerson Street, Denver, CO 80218; Web site: http://www.springinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: