Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionERIC Clearinghouse on Rural Education and Small Schools, Charleston, WV.
TitelBrief Articles for Latino Parents, 1999 Edition.
Quelle(1999), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adolescent Development; Adolescents; Biculturalism; Bilingual Education; Bilingualism; Child Development; Childrens Literature; Daughters; Developmental Tasks; Educational Benefits; Elementary Secondary Education; Hispanic Americans; Parent Role; Parent Student Relationship; Parents as Teachers; Preschool Education; Spanish Speaking; Womens Education
AbstractThis packet contains six briefs developed specifically for Spanish-speaking Latino parents, and English translations of the briefs. These briefs state what researchers and practitioners have learned about various ways parents can help their children do well in school. Earlier editions of brief articles for parents have been used in various ways by educators and community organizations. Titles of the briefs are (1) "Respeto, responsabilidad e inventiva: Las tres habilidades necesarias para obtener exito" ("Respect, Responsibility and Resourcefulness: Three Rs for Success"); (2) "La adolescencia: El ultimo paso hacia ser adulto" ("Adolescence: The Last Step before Becoming an Adult"); (3) "Siendo bilingue y bicultural puede llevar al exito escolar: He aqui porque" ("Being Bicultural and Bilingual Can Lead to School Success: Here's Why"); (4) "Leyendo libros de ninos: Hay mas de lo que se observa a primera vista" ("Reading Children's Books: There's More to It than Meets the Eye"); (5) "Entendiendo los objetivos de la educacion preescolar" ("Understanding the Goals of Preschool Education"); and (6) "Los padres latinos apoyan el exito de sus hijas" ("Hispanic Parents Support Their Daughters' Success"). (SV)
AnmerkungenAppalachia Educational Laboratory, 1031 Quarrier St., Charleston, WV 25301-2314.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: