Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuft, Julie A.
TitelInquiry-Based Demonstration Classrooms: An In-Service Model for Science Teachers.
Quelle(1998), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Demonstration Centers; Demonstration Programs; Educational Experiments; Faculty Development; Inquiry; Metaphors; Reflective Teaching; Science Education; Science Teachers; Scientific Methodology; Secondary Education; Secondary School Science
AbstractThis study explores how an Inquiry-Based Demonstration Classroom (IBDC) professional development program affects the extended inquiry instruction of secondary science teachers and how teachers view their extended inquiry practice while involved in the IBDC professional development program. To assess the impact of the program on participants' practice, each participant was observed enacting extended inquiry lessons. The observations of the inquiry lessons were recorded on the Extended Inquiry Observational Rubric (EIOR), then analyzed for changes in eight categories using a dependent t test. To supplement observational data, participants were interviewed throughout the year and asked to provide a metaphor that describes their instructional role while engaged in extended inquiry lessons. This study analyzes demonstration classrooms and provides additional information on the changes that secondary science teachers experience in their inquiry instruction as they participate in a professional development program that contains a demonstration classroom component. (Contains 16 references.) (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: