Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY. Office of Bilingual Education.
TitelInformational Booklet on Mainstreaming for Parents of Bilingual Students. Spanish/English Edition = Folleto Informativo Sobre "Mainstreaming" Part Padres De Estudiantes Bilingues.
Quelle(1997), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bilingual Education; Classroom Environment; Educational Benefits; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Limited English Speaking; Mainstreaming; Parent Role; Program Design; Scheduling; Spanish; Special Education; Student Placement
AbstractThis guide, in both English and Spanish, is intended for parents and guardians of children participating in bilingual or monolingual English-medium general education or bilingual special education programs in the New York City public schools. It provides general information about mainstreaming, the integration of special education students into general education classes and/or school-wide activities, and how students benefit from this process. Mainstreaming is based on the concept that children should be educated in the least restrictive environment to meet their needs best. This guide describes how academic and non-academic mainstreaming work, the objectives of the approach, benefits for both general education and special education students, the role of general education in mainstreaming through both academic and non-academic activities, how the program is planned, implemented, and monitored by the mainstreaming committee, and the role of the parent or guardian in the student's learning process. A number of commonly-asked questions are also answered. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: