Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenIlfeld, Ellen M. (Hrsg.); Hanssen, Elizabeth (Hrsg.)
InstitutionConsultative Group on Early Childhood Care and Development, Haydenville, MA.
TitelGender Issues.
Quelle(1997) 20, (83 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Childhood Education; Females; Feminism; Foreign Countries; Gender Issues; Sex Bias; Sex Differences; Sex Fairness; Sex Role; Sex Stereotypes; Social Development; Socialization; Womens Education
AbstractThis issue of "Coordinators' Notebook" focuses on gender issues in early childhood. The first article, "Both Halves of the Sky: Gender Socialization in the Early Years," focuses on the arguments that have led to an international call for increased participation of girls in education, an introduction to studies which map young children's experiences, and an overview of the Participatory Learning and Action (PLA) methodology which is a community assessment technique used to gather information. A summary of the findings from the six studies is presented, followed by a discussion of what might be done in the future to increase understanding of gender issues. The second article, "Gender Development and Culture--Excerpts from Studies in Six Countries," (Aicha Belarbi) examines the countries of Morocco, Bolivia, Mali, India, Indonesia, and Jamaica. The excerpts are taken from longer studies which present the experiences and findings from each country's gender socialization studies. The final section of this issue, "Network Notes," presents activities of the secretariat, information on the Save the Children program, UNESCO, High/Scope Foundation, Meetings, publications, videotapes, and the calendar. (SD)
AnmerkungenConsultative Group on Early Childhood Care and Development, 6 The Lope, Haydenville, MA 01039; phone: 413-268-7272; fax: 413-268-7279; e-mail: info@ecdgroup.com; world wide web: http://www.ecdgroup.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: