Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Berthoud, Anne-Claude (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Neuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique. |
Titel | Acquisition des competences discursives dans un contexte plurilingue (Acquisition of Discourse Competencies in a Multilingual Context). |
Quelle | (1996) 64, (179 Seiten)
PDF als Volltext |
Sprache | französisch; deutsch; englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Monographie |
ISSN | 1023-2044 |
Schlagwörter | Communicative Competence (Languages); Elementary Secondary Education; Extracurricular Activities; Foreign Countries; French; Interaction; Language Proficiency; Language Research; Language Tests; Learning Processes; Linguistic Theory; Multilingualism; Second Language Instruction; Second Language Learning; Second Languages; Spelling; Student Evaluation; Written Language; Switzerland Communicative competence; Languages; Kommunikative Kompetenz; Sprache; Außerunterrichtliche Aktivität; Ausland; Französisch; Interaktion; Language skill; Language skills; Sprachkompetenz; Sprachforschung; Language test; Sprachtest; Learning process; Lernprozess; Linguistische Theorie; Mehrsprachigkeit; Multilingualismus; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerb; Second language; Zweitsprache; Schreibweise; Schulnote; Studentische Bewertung; Geschriebene Sprache; Schweiz |
Abstract | This collection of articles on second language learning in a multilingual environment includes: "Franzosisch-Deutsch: Zweisprachiges Lernen au der Sekundarstufe 1" (French-German: Learning Two Languages at Secondary School, Level 1) (Otto Stern, Brigit Eriksson, Christine Le Pape, Hans Reutener, Cecilia Serra Oesch); "Das Projekt 'Zweitsprachunterricht im obligatorischen Schulsystem': Konzept, empirische Daten und erste Ergebnisse" (Second Language Learning in the Official School System) (Hansmartin Zimmermann, Iwar Werlen); "La pluralite des contextes et des langues: une approche interactionnelle de l'acquisition" (Multiplicity of Contexts and of Languages: An Interactional Approach to Acquisition) (Laurent Gajo, Petra Koch, Lorenza Mondada); "Apprentissage du francais en Suisse alemanique: des systemes educatifs aux situations extra-scolaires" (French Language Learning in German Switzerland: From Educational Systems to Out-of-School Situations) (Simona Pekarek, Victor Saudan, Georges Ludi); "Competences orthographiques et taches d'ecriture" (Orthographic Competence and Writing Tasks) (Linda Allal, Laurence Rieben, Yviane Rouiller); "Description and Assessment of Foreign Language Learning Proficiency in the Swiss Educational System" (Brian North); and "A propos des methodes communicatives: la transposition didactique en FLS" (A Propos of Communicative Methods: Instructional Transposition in French as a Second Language) (Itziar Plazaola Giger). Individual papers contain references. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |