Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBoland, Pat (Hrsg.)
InstitutionEducation Development Center, Inc., Newton, MA. Women's Educational Equity Act Dissemination Center.
TitelGender-Fair Math. Equity in Education Series.
Quelle(1995), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNachschlagewerk; Elementary Secondary Education; Mathematical Aptitude; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Sex Bias; Sex Fairness; Sex Role; Sex Stereotypes; Womens Education
AbstractThis booklet is designed for both families and educators because the work of encouraging girls in math begins at birth and continues throughout the school years. Cooperative interaction must be provided in order to equip girls with the best chance possible to succeed at mathematics. This booklet provides information about the harmful and lasting effects on girls and boys of gender-role stereotyping. It helps administrators, teachers, and families as they develop ways to reduce gender-role stereotyping and encourage K-12 girls in math. The booklet also offers educators and families the most current strategies that work to encourage both girls and boys in math. Mathematics instruction must seek to engage rather than exclude girls, provide more female math role models for girls to emulate, and boost girls' confidence in their ability to succeed at math. This booklet suggests strategies and activities to promote equitable math for girls but benefit all students. Strategies include how best to build math confidence, making math careers relevant, using creative teaching strategies, providing positive female role models for girls and boys, improving test-taking skills, and increasing computer access for girls. (AIM)
AnmerkungenEducation Development Center, Inc., WEEA Publishing Center, 55 Chapel Street, Newton, MA 02158-1060.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: