Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDrew, Po Yin; Watkins, David
TitelAffective Variables, Learning Approaches and Academic Achievement: A Causal Modeling Investigation with Hong Kong Chinese Tertiary Students.
Quelle(1997), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Affective Behavior; Causal Models; College Students; Foreign Countries; Higher Education; Learning; Self Concept; Structural Equation Models; Hong Kong
AbstractThis study investigates the interrelationships of academic causal attributions, academic self-concept, learning approaches, and their effects on academic achievement among Hong Kong Chinese tertiary students. It was hypothesized that academic causal attributions and academic self-concept affect the learning approaches students adopt and subsequently influence achievement outcomes. Structural equation modeling was used to clarify the interrelationships of these variables and their relative contributions to academic achievement. The participants were 162 first-year full-time Hong Kong Chinese university students. Results show that, as predicted, both academic causal attributions and academic self-concept have direct effects on students' learning approaches that in turn influenced their academic achievement. (Contains 2 figures, 4 tables, and 90 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: