Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Patricia B.; Storo, Jennifer N.
InstitutionEducation Development Center, Inc., Newton, MA.
TitelWhy Me? Why My Classroom? Equity in Coed Math and Science Classes. Math and Science for the Coed Classroom.
Quelle(1996), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCoeducation; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Equal Education; Mathematics Instruction; Nondiscriminatory Education; Science Instruction; Sex Fairness; Single Sex Schools; Womens Education
AbstractThis pamphlet addresses the research related to underachievement of women in science and mathematics and the implications of such underachievement for the nation. Fewer women are graduating in science and engineering and girls continue to score lower than boys on science achievement tests. The brochure stresses that an equitable education makes a difference in achievement and suggest guidelines for assessing equity in the classroom. Sections of the pamphlet include: (1) "Why Bother?"; (2) "Are Girls Receiving as Good an Education as Boys?"; (3) "Are Single-Sex Classes the Answer?"; (4) "What is an Equitable Coed Classroom?" and (5) "Is My Class Equitable?" A 9-item reference and sources section concludes the pamphlet. (EH)
AnmerkungenWomen's Educational Equity Act (WEEA) Resource Center, Education Development Center, Inc., 55 Chapel Street, Suite 268, Newton, MA 02158-1060; toll free telephone: 800-225-3088.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: