Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNoldon, Denise F.; Sedlacek, William E.
InstitutionMaryland Univ., College Park. Counseling Center.
TitelGenerational Differences in Academic and Social Attitudes of Entering Freshmen, 1974-1994. Research Report No. 4-95.
Quelle(1995), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Aspiration; Cohort Analysis; College Freshmen; Generation Gap; Higher Education; Sex Differences; Social Attitudes; Student Attitudes; Student Behavior
AbstractTwo samples of entering college freshmen (at the University of Maryland, College Park) comprising two different generational cohorts (1976 cohort, n=1491; 1994 cohort, n=2516) were compared to determine the similarities and differences to attitudinal and behavioral items on a survey administered at a summer orientation program. The data were analyzed by gender and cohort year using chi-square and MANOVA. Results indicated gender differences in most items for both cohorts. Likert-type items were analyzed by gender and cohort and a significant cohort effect and gender effect were found, indicating a need to consider how current programs and services are prepared to meet the needs of current entering students and that gender differences be taken into consideration. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: