Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCaldas, Stephen J.; Caron-Caldas, Suzanne
TitelA Case-Study in Family French-Immersion and Academic Achievement.
Quelle(1996), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Bilingualism; Case Studies; Discourse Analysis; Elementary Secondary Education; English; Family Environment; French; Intelligence Quotient; Language Patterns; Language Role; Language Usage; Longitudinal Studies; Second Language Learning; Second Languages
AbstractA study described, analyzed, and evaluated a project to rear three French-English bilingual children in a predominantly English-speaking environment. Using weekly tape recordings of spontaneous dinnertime conversation, a ratio of French-to-English utterances was calculated, and correlated with linguistically significant events documented in field notes. Increased French communication was closely associated with proximate immersion in French-speaking situations outside the home, as well as increased exposure to American television within the home. Using multiple longitudinal measures of academic achievement, including standardized achievement tests, grades, and intelligence tests, it was found that parental use of French only in the home has not hindered the children's English academic achievement. In addition, intelligence of the twin girls, measured with English diagnostic instruments, increased significantly over time. (Contains 39 references.) (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: