Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCanadian Child Care Federation, Ottawa (Ontario).
TitelInteraction, 1994-1995.
Quelle8 (1995) 1-4, (341 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0835-5819
SchlagwörterStellungnahme; Acquired Immune Deficiency Syndrome; Behavior Problems; Bilingual Students; Child Caregivers; Computer Uses in Education; Corporal Punishment; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Day Care; Early Childhood Education; Elementary Education; Ethics; Foreign Countries; Full Day Half Day Schedules; Preschool Children; Professional Development; School Age Day Care; Canada
AbstractThis Canadaian document, in French and English language versions, is a compilation of quarterly journal issues for Spring, Summer, and Fall of 1994, and Winter, 1995 (i.e., all of volume 8). Each issue is divided into four sections: Opinions, Practice, Focus, and News. The effective management of various child care concerns, and children's play and health issues, are discussed in each issue. Topics covered in the Spring issue include full-day versus half-day kindergarten, key issues in school-age care, and improving child behavior. Topics covered in the Summer issue include culturally sensitive child care, multiculturalism, bilingual and immigrant children, and refugees in the child care system. Topics covered in the Fall issue include corporal punishment, science education, and professional development. Topics covered in the Winter issue include dressing preschoolers for winter, computers, and educational settings that encourage girls' interest in science and technology. (JW)
AnmerkungenCanadian Child Care Federation, 120 Holland Avenue, Suite 306, Ottawa, Ontario K1Y OX6, Canada; telephone: 613-729-5289; fax: 613-729-3159.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: