Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Glenn
TitelA Proposed Historiography of Adult Education.
Quelle(1996), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Continuing Education; Educational Change; Educational History; Educational Needs; Educational Philosophy; Educational Practices; Educational Trends; Futures (of Society); Historiography; Modernism; Postmodernism; Role of Education
AbstractCurrent histories of adult education trace it back to the early part of the 20th century. They share several assumptions: (1) "modern" adult education started early in this century; (2) antecedents go back to early European colonization of North America--but ignore Spanish colonizers; (3) the movement is exclusively Eurocentric, seeing no influence from thousands of years of adult education practices in Asia or Africa; (4) the movement is exclusively male; and (5) adult education is "modern"--human beings have gone from savage to civilized in a slow process of evolution. Adult education needs to become "postmodern," claiming a vast historical terrain in Africa, Asia, and the Americas, honoring egalitarianism, community empowerment, cultural and linguistic diversity, and multiple approaches to knowing. Educational history, like all knowledge, cannot be observed neutrally; to observe it is to change it because the observer's beliefs influence the observation. Today, the adult education movement is at a crossroads in the United States. It will mean rethinking about definitions, purposes, and ends/means. The result will be a brighter path to the future and a clearer story of the past. (Contains 13 references.) (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: