Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoston, Jane; Commins, Stephen
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Program on International and Cross Cultural Education.
TitelWhy Is There Hunger in Africa? Nature Pleads "Not Guilty." A Curriculum Unit for Science and Social Studies Grades 7-12.
Quelle(1995), (83 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; African History; African Studies; Area Studies; Developing Nations; Development; Foreign Countries; Global Education; Hunger; International Cooperation; International Relations; Multicultural Education; Poverty; Secondary Education; Social Studies; World History; World Problems
AbstractThis unit uses six activities to examine questions of world hunger as seen in an African context and the related policy issues. Each activity allows students to explore a case study demonstrating a factor that affects hunger and grapple with some of the challenges facing policymakers today. Students should come to understand the nature of hunger, its distribution in the world, and the complex factors creating conditions for hunger. The lessons include: (1) "How Does Conflict Affect Hunger?"; (2) "Hunger and Local Communities"; (3) "Hunger and Government Policies"; (4) "What Is the Relationship between the Natural Environment and Hunger?"; (5) "How Do Population Growth and Hunger Relate?"; (6) "How Do Foreign Aid and Structural Adjustment Policies Affect Hunger?"; and (7) "The Web of Hunger." A 24-item list of references conclude the document. (EH)
AnmerkungenStanford Program on International and Cross-Cultural Education, Institute for International Studies (IIS), Littlefield Center, Room 14, Stanford University, 300 Lasuen Street, Stanford, CA 94305-5013.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: