Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Association of Student Financial Aid Administrators, Washington, DC.
TitelBuilding for Reauthorization: Highlights of the 1992 Amendments.
Quelle(1996), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; Economic Factors; Educational Finance; Federal Aid; Federal Legislation; Fellowships; Graduate Students; Grants; Higher Education; Income Contingent Loans; Legal Education (Professions); Loan Repayment; Minority Groups; Resource Allocation; State Aid; Student Financial Aid; Womens Education; Work Study Programs
AbstractThis publication is a resource document for developing recommendations concerning the reauthorization of the Higher Education Act. This document describes the eight parts of Title IV, "Student Assistance," and the seven parts of Title IX, "Graduate Programs." Title IV covers the following areas: grants to students in attendance at institutions of higher education; the federal family education loan program; the federal work-study program; the William D. Ford federal direct loan program; the federal Perkins loan program; need analysis; general provisions and statutory requirements; and program integrity. Title IX covers: grants to institutions to encourage women and minority participation in graduate education; the Patricia Roberts Harris fellowship programs; the Jacob K. Javits Fellows program; graduate assistance in areas of national need; the faculty development fellowship program; assistance for training in the legal profession; and law school clinical experience programs. (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: