Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBjerstedt, Ake
InstitutionLund Univ. (Sweden). Malmo School of Education.
Titel"Schooling for Peace": Notes on a Project for Developing Teaching Materials in Sweden. Peace Education Miniprints No. 81.
Quelle(1995), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1101-6418
SchlagwörterConflict Resolution; Foreign Countries; Global Education; International Relations; Peace; Prosocial Behavior; Violence; War; World Problems; Sweden
AbstractThis booklet reports on a project for the development of teachers' manuals and students' workbooks for Swedish schools on peace education. The work resulted in five separate teachers' manuals and three students' workbooks for different educational levels. "Schooling for Peace" is seen as an ambitious effort in an area where the lack of teaching materials has been emphasized. A series of reports and miniprints dealing with the task has been published in Swedish. Some aspects of this work are emphasized in this booklet, using mainly texts and examples for the upper secondary school for illustration. (EH)
AnmerkungenPreparedness for Peace, Research and Development Group, School of Education, Box 23501, S-200 45 Malmo, Sweden.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: