Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGinnis, J. Randy; Davis, Rachel T.
TitelResearching the Induction of Intending Elementary Science Teachers in Multicultural Settings: The Science Methods Component.
Quelle(1995), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Teacher Induction; Case Studies; Cultural Differences; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Teachers; Multicultural Education; Qualitative Research; Science Instruction; Science Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractThis in-depth case study investigated the deliberate attempt to infuse a multicultural perspective throughout a science methods course required of all intending elementary teachers at a major research university. Intending teachers' perspectives of being inducted into a profession overtly signifying its commitment to multicultural awareness and action were documented during multicultural activities, class discussions, guided individual journal entries, group and individual semi-structured audiotaped interviews, and field notes taken during the 2-day a week school-based placement in multicultural settings. Data from an initial sample of 40 preservice teachers were analyzed through standard qualitative techniques to generate insights for science teacher educators. Implications for science teacher education focus on two assertions: the evolutionary aspect of multicultural awareness among intending elementary science teachers and the crucial influence of the science methods instructors. Appendix A contains journal writing questions, and Appendix B contains the study survey. Appendixes labeled E, F, and G contain interview protocols. (Contains 16 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: