Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Patti C.; Campbell, Charles Robert
InstitutionKansas Univ., Parsons. Schiefelbusch Inst. for Life Span Studies.
TitelCurriculum Matrixing: Planning and Adaptation of Skills That Promote Inclusion. Trainee Workbook. Building Inclusive Schools, Module 2.
Quelle(1995), (71 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Leitfaden; Unterricht; Lernender; Curriculum Development; Disabilities; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Environmental Influences; Evaluation Methods; Inclusive Schools; Inservice Teacher Education; Regular and Special Education Relationship; School Community Relationship; Student Educational Objectives; Student Evaluation; Team Teaching; Teamwork
AbstractThis manual presents the trainee's workbook and the trainer's guidelines for the second of six modules in a teacher inservice series developed to promote the unified effort of both regular and special education personnel in understanding and applying nationally recognized practices to implement fully inclusive education for students with diverse learning abilities and disabilities. Module 2 is on curriculum matrixing and the Team Environmental Assessment Mapping System (TEAMS). The trainee workbook is in the form of: (1) 24 transparency masters which provide information on curriculum matrixing objectives, steps in the TEAMS process, community and school interaction questions, and steps for curriculum matrixing; and (2) three activities applying these principles. Trainer guidelines offer learner objectives and suggested comments in the areas of planning for inclusion, teams, and designing an inclusive curriculum. A pre/posttest is also included. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: