Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBjerstedt, Ake (Hrsg.)
InstitutionSchool of Education, Malmo (Sweden).
TitelPeace Museums: For Peace Education? Educational Information and Debate No. 102.
Quelle(1993), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0479-7736
SchlagwörterConflict Resolution; Cultural Centers; Educational Facilities; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Global Education; Higher Education; International Relations; Museums; Peace; Prosocial Behavior; Resource Centers; World Affairs; Japan; United Kingdom (Northern Ireland)
AbstractThis booklet is intended to stimulate discussion about the potential influence of peace museums as a way to educate the public about peace. Four papers are included representing four somewhat different perspectives. The first paper, "The Environment for Peace Education: The Peace Museum Idea" (Terence Duffy), outlines the origins and the growth of the peace museum idea and discusses categories of such museums, especially the Irish Peace Museum Project. The second article, "On the Creative Principles, Message, and Thematic Content of a Peace Museum" (Peter van den Dungen), details some of the principles and content of a peace museum, presenting a general outline of 18 possible major themes. The third paper, "A Peace Museum as a Center for Peace Education: What do Japanese Students Think of Peace Museums" (Kazuyo Yamane), discusses present trends and possibilities in the peace museum field. The final essay, "Peace Museums as Potential Instruments of Peace Education: Viewpoints Expressed by Members of the PEC Network" (Ake Bjerstedt), provides responses to a questionnaire about the positive interest in the idea of peace museums as potential instruments for peace education, based on 60 respondents from 25 different countries. (EH)
AnmerkungenSchool of Education, Box 23501, S-20045, Malmo, Sweden.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: