Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLuzader, Carolyn (Hrsg.)
InstitutionAppalachia Educational Lab., Charleston, WV.
Titel[Inclusion.]
Quelle14 (1995) 1, (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDefinitions; Disabilities; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Inclusive Schools; National Organizations; National Surveys; Regular and Special Education Relationship; Research and Development; Theory Practice Relationship; Kentucky; Tennessee; Virginia; West Virginia
AbstractThis special newsletter issue on inclusion of students with disabilities includes the following articles: "Inclusion: A Responsible Approach" (Harley A. Tomey, III); "Research Base Limited on Effects of Inclusion" (Thomas P. Lombardi); "Research Supports Inclusion for Physically Disabled--Vocational Ed Prevents Dropping Out"; "National Survey Identifies Inclusive Education Practices"; "What Does Federal Law Require?" (presents summaries of major legislative acts and judicial decisions); "Defining the Least Restrictive Environment"; "Working Forum Finds Sense of Community, Co-Teaching among Traits of Successful Inclusive Schools"; "Forum Suggests Ways, by Role Group, To Create More Inclusive Schools"; and "Policies and Position Statements on Inclusive Schools" (from major educational associations). The newsletter also contains statistical data on the number of children, ages 6 to 21, served under Part B of the Individuals with Disabilities Education Act, by disability, for the years 1991-92 through 1993-94 for the states of Kentucky, Tennessee, Virginia, and West Virginia. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: