Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDiaz, Ricardo; und weitere
InstitutionPennsylvania Univ., Philadelphia. Graduate School of Education.
TitelWorking Papers in Educational Linguistics, Fall 1994.
Quelle10 (1994) 2, (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBusiness Administration; Classroom Environment; Cross Cultural Training; Discourse Analysis; English (Second Language); Error Correction; Higher Education; Intercultural Communication; Japanese; Language Planning; Language Research; Second Language Instruction; Second Language Learning; Speech Acts; Tutoring; Written Language
AbstractThis journal issue presents works in progress by students and professors on topics ranging from speech act analysis and classroom discourse to language planning and second language acquisition. Papers are generally based on research carried out for courses offered in the Language in Education Division of the Graduate School of Education at the University of Pennsylvania. This issue contains three articles: "From Interpersonal to Classroom Discourse: Developing Research Methods" (Elite Olshtain); "Error Treatment in a Japanese Language Classroom" (Aiko Inoue and Mitsuo Kubota); and "Cross-cultural Communication in the Writing Center and in the Tutoring Session: A Process of Sensitization" (Michelle Y. Szpara). The Olshtain article is a text of a talk presented at the 1994 Nessa Wolfson Memorial Colloquium. The Inoue/Kubota article examines the educational practices employed to prepare business students to operate effectively in the Japanese business world. The Szpara article explores the institutional history of serving English-as-a-Second-Language students at Penn State, surveys both tutors and students, and develops materials for use in the Penn State Writing Center. Each article contains references. (NAV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: