Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlumner, Ellen
InstitutionDundalk Community Coll., Baltimore, MD.
TitelWorkplace Writing Skills. The Port of Baltimore Workplace Skills Development Project.
Quelle(1994), (141 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Functional Literacy; Grammar; Letters (Correspondence); Literacy Education; Pretests Posttests; Sentences; Skill Development; Workplace Literacy; Writing (Composition); Writing Skills; Maryland (Baltimore)
AbstractThis set of learning modules was developed during a project to deliver workplace literacy instruction to individuals employed in the more than 50 businesses related to the activities of the Port of Baltimore. It is intended to accomplish the following objectives: familiarize students with components of clear and direct sentences; give students practice in such sentences; familiarize students with the concept of plain English and various types of letters and memos; give students practice in writing different types of letters and memos; review basic rules of grammar, punctuation, and usage; and review the writing process, from planning to revision. The following topics are covered in the modules: writing diagnostic sentences; using plain English; writing memos and letters; avoiding ineffective writing; writing letters of complaint, bad news letters, thank-you letters, and letters requesting information; recognizing different types of writing and identifying and rewriting poor writing; and reviewing basic grammar, punctuation, and usage principles. Each module contains objectives, procedures, student handouts, and learning activities/grammar exercises. A posttest and answers to all exercises are included. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: