Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFriedman, Sandra; Collier, Julie
InstitutionUtah State Office of Education, Salt Lake City.
TitelNew Beginnings...An Introductory Manual for Non-Professional ESL Volunteers & Tutors.
Quelle(1993), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Acculturation; Class Activities; Classroom Techniques; Cultural Awareness; Daily Living Skills; English (Second Language); Immigrants; Information Sources; Language Teachers; Lesson Plans; Limited English Speaking; Literacy Education; Second Language Instruction; Sociocultural Patterns; Student Characteristics; Teaching Guides; Telephone Usage Instruction; Tutors; Volunteer Training; Volunteers
AbstractThis guide is designed for new volunteers and tutors giving English-as-a-Second-Language (ESL) instruction to limited-English-proficient (LEP) individuals in the United States. An introductory section looks briefly at the demography of LEP populations and the urgency of ESL learning. Five chapters follow. The first offers basic guidelines in planning the content and organization of lessons and includes a sample lesson plan. The second chapter encourages awareness of cultural and ethnicity issues in the classroom and makes specific recommendations for teacher behavior. Chapter three suggests lesson topics to facilitate learners' acculturation, and contains a sample lesson on telephone usage instruction. The fourth chapter contains sample lessons on cultural diversity, holidays and celebrations, filling out employment applications, calling for information, using the local newspaper, and other lesson ideas appropriate for any group. The fifth chapter contains a glossary, a listing of print and organizational resources, and a bibliography. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: