Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHegner, David
TitelLife Skills across the Curriculum: Program Description.
Quelle(1991), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Daily Living Skills; Field Trips; High School Students; High Schools; Mild Disabilities; Mild Mental Retardation; Multisensory Learning; Neurological Impairments; Perceptual Impairments; Prevocational Education; Vocational Evaluation
AbstractThe program of instruction described in this monograph is intended to help prepare high school students with educable mental retardation or perceptual/neurological impairments with basic skills necessary for employment success. The focus of instruction is on practical living skills, with group and individual instruction in such areas as taxes, banking, applications and forms, computer data entry, driver's education, want ads, job interviews, work attitudes and habits, use of tools, time clocks, budgets, and more traditional academic skills such as reading and math. The program uses a multi-sensory approach and integrates academic and vocational learning. The program also includes a weekly field trip for hands-on training. An inventory of job competency indicators is used to evaluate program participants. (Contains 12 references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: