Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBernard Van Leer Foundation, The Hague (Netherlands).
TitelChildren 0-3.
Quelle(1994) 75, (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0921-5840
SchlagwörterChild Development; Child Rearing; Cultural Influences; Developed Nations; Developing Nations; Developmental Programs; Disadvantaged; Early Intervention; Family Programs; Foreign Countries; Infant Care; Infants; Parent Education; Parenting Skills; Piagetian Theory; Program Descriptions; Toddlers; Colombia; El Salvador; France; Israel; Malaysia; Netherlands; Peru; Romania; United Kingdom (England); United Kingdom (Scotland); United States; Zimbabwe
AbstractThis theme issue of the Bernard van Leer Foundation's "Newsletter" is devoted to approaches to working with disadvantaged children up to 3 years of age. An introduction describes the crucial period from before birth to 3 years, noting that although the mother's body provides the an essential part of the environment, other easily identifiable (and avoidable) factors can cause problems. Providing training programs and information can help reduce risks. It also notes that child development can vary from culture to culture. Intervention can be guided by theory, but it is important to recognize that most theory originates in the United States or Europe and should not be assumed to be universally valid. The remainder of the newsletter consists of descriptions of intervention approaches and programs for disadvantaged children in: (1) France; (2) Peru; (3) Israel; (4) The Netherlands; (5) Romania; (6) El Salvador; (7) Zimbabwe; (8) England; (9) the United States; (10) Scotland; (11) Malaysia; (12) and Columbia. One essay discusses various child development theories, including those of Piaget, Vygotsky, Bronfenbrenner, and Brazelton. (TM)
AnmerkungenBernard van Leer Foundation, P.O. Box 82334, 2508 EH The Hague, The Netherlands.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: