Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Jo M.; Safrit, R. Dale
TitelDeveloping Critical Thinking Skills in Adult Learners through Innovative Distance Learning.
Quelle(1994), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Critical Thinking; Distance Education; Educational Research; Independent Study; Innovation; Instructional Materials; Material Development; Skill Development; Teaching Methods; Thinking Skills
AbstractThe materials contained in this document are intended for use in a training session for adult educators. The document is designed with the following objectives in mind: inspire adult educators to increase their knowledge of critical thinking in distance education, stimulate participants to foster critical thinking in adult learners, and provide opportunities that foster critical thinking. Discussed in the introductory section are ways of incorporating critical thinking strategies into self-directed learning materials. The concept of critical thinking is defined, and the critical thinker is profiled. Presented next is a critical thinking taxonomy that lists critical thinking dispositions and abilities. Twelve principles of critical thinking for adult learners are enumerated. Examined next are selected passages from published research on critical thinking in the teaching-learning transaction. The following critical thinking teaching strategies in distance learning are described: critical analysis; debate teams; dramatization; action maze; critical incident; scenario building; Socratic questioning; creative visualization; journal writing; quotations or cartoons; inventing; and pluses, minuses, and alternatives. Contains 31 references. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: