Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShaughnessy, Michael F.
TitelPeer Review of Teaching.
Quelle(1994), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; College Instruction; Higher Education; Instructional Improvement; Mentors; Peer Evaluation; Teacher Effectiveness; Teacher Improvement
AbstractThis paper discusses the amelioration of college teaching by the use of peer review within a supportive mentor relationship. In such a relationship, the mentor and the more junior teacher work as peers, and this removes the punitive element from the evaluation process and adds an element of support. The peer/mentor evaluator can be simply a colleague who is asked to observe and provide feedback, or could be part of a project to improve teaching excellence. The elements of a peer/mentor teaching evaluation include: (1) positive feedback first; (2) comprehensive evaluation; (3) recognition of areas where the evaluating peer's expertise is lacking; (4) emphasis on context; (5) recognition of other responsibilities that impact on teaching; (6) emphasis on growth and a "better way" to do things; (7) emphasis on mutual support; (8) focus on the enhancement of tactics, techniques, and strategies to improve learning; and (9) separation of the personality of the instructor from the instructional process. Areas of concern include discrepancies between peer evaluation and students' evaluation of the professor's instruction, the consequences if improved teaching does not result from the peer review process, and consideration of research and service as other components of college faculty positions. (Contains 18 references.) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: