Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Kathryn P.
TitelResearching Pedagogy: A Transformative, Feminist Perspective.
Quelle(1993), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConsciousness Raising; Feminism; Moral Values; Organizational Development; Power Structure; Seminars; Sex Role; Social Structure
AbstractEvolving from experiences in a graduate seminar that led to new understandings of feminist pedagogy, this theory of feminist pedagogy in action rests on four phenomena that are each necessary but none sufficient. After describing the creation of a learning community as well as a search of educative research, a delineation of the four phenomena is outlined. Feminist pedagogy occurs at the juncture of: (1) a reinventing of power relationships that emancipate teachers, learners, and the subject investigated; (2) a context where community, conversation, and connected knowing flourish; (3) an understanding of knowing as partial and incomplete; and (4) moral leadership by teachers and learners. A 23-item bibliography presents works read by a majority of the seminar participants. (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: