Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVictoria International Development Education Association (British Columbia).
TitelEnvironment. Development. How Can Societies Develop To Meet Basic Needs and Nurture Economies without Undermining the Natural Resources and Environmental Integrity on Which They Depend? Teaching Global Issues.
Quelle2 (1987) 1, (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Developed Nations; Developing Nations; Economic Development; Foreign Countries; High Schools; Land Use; Learning Activities; Natural Resources; Physical Environment; Social Studies; Canada
AbstractDesigned for the senior secondary level, these activities and articles explore critical issues between the environment and development. Two causes of environmental degradation are wasteful affluence and desperate poverty. The problems with development and the environment addresses Canadian and global situations. An article presents three assumptions often made in development: (1) misleading accounting conventions; (2) biased allocation; and (3) inappropriate aid. Additional articles further discusses what can be done, what assumptions need to change, and how to change some assumptions. Two activities illustrate clearly the difference between sustainable and unsustainable development and encourage students to affect positively local government and participate in the introduction of sustainable development worldwide. A list of 60 environmental organizations, contacts, and resources provide further information on development and the environment. (CK)
AnmerkungenTeachergram, Victoria International Development Education Association, 407-620 View Street, Victoria, British Columbia V8W IJ6, Canada ($1 Canadian).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: